Zalety współczesnego SUV-a na przykładzie nowego Seata Ateca

Zalety współczesnego SUV-a na przykładzie nowego Seata Ateca

Ranking sprzedaży nowych samochodów nie kłamie. Pojazdy typu SUV zdobywają coraz większą popularność. Kierowcy kompaktowych kombi i hatchbacków coraz chętniej przesiadają się do odpowiadających im wielkością samochodów uterenowionych. Jako główny powód nabywcy nowych aut deklarują większe poczucie bezpieczeństwa i wygodę.

Komfortowa pozycja za kierownicą w Seacie Ateca

O ile wnętrze kompaktowego SUV-a czy Crossovera nie jest większe od tego, którym dysponuje klasyczny kompakt, to użytkownicy tego typu aut są zgodni co do tego, że wyższa pozycja za kierownicą daje im poczucie większej kontroli i bezpieczeństwa. Warto zauważyć, że nieco inny jest także układ foteli w SUV-ach. Siedziska są usytuowane zdecydowanie wyżej. W ten sposób można odnieść wrażenie, że w samochodzie jest więcej miejsca niż w typowym kompakcie. Ma to jeszcze jedną zaletę. W połączeniu z wyższym zawieszeniem i dużymi drzwiami w autach uterenowionych znacznie łatwiej jest zająć tak pozycje za kierownicą, jak i miejsce na fotelu pasażera.

Tak się wsiada do Seata Ateca

Wsiadanie do auta takiego jak nowy Seat Ateca nie wymaga specjalnego schylania się i obniżania pozycji. To niezwykle wygodne dla osób o ograniczonej mobilności i wszystkich innych użytkowników pojazdu. Zazwyczaj pierwsze dwa spostrzeżenia osób, które testują nowego SUV-a w salonie Seata, wiążą się właśnie z o wiele łatwiejszym w porównaniu do kompaktów zajmowaniem miejsca we wnętrzu oraz równie łatwym wysiadaniem z auta. Uwagę kierowców, którzy po raz pierwszy stykają się z Atecą zwraca także spora przestrzeń nad głową i wręcz rewelacyjny przegląd sytuacji w polu widzenia kierowcy.

Prześwit idealny na teren miejskiej dżungli

Kolejną zaletą posiadania SUV-a jest stosunkowo łatwe pokonywanie miejskich przeszkód terenowych. Prześwit nowego Seata Ateca pozwala z łatwością pokonywać krawężniki strzeżące idealnych miejsc parkingowych. Tak zwane krótki zwis doceni każdy, komu zdarzyło się przytrzeć nowy lakierowany zderzak podczas podjazdów lub zjazdów z imponujących progów zwalniających, lub wspomnianych wcześniej barier w postaci krawężników. Okazuje się, że właściwości te sprawdzają się równie dobrze w na bezdrożach. Ateca to idealne rozwiązanie, jeżeli wolisz zaparkować bliżej stoku lub dojechać przez las na ulubioną plażę.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *